THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Monday, April 12, 2010

buang bayi

erm ermm , kat mana ye nak mula.

sebelum tu , tengok ni dulu.




jangan disangka plastik hitam tu sampah.

well , aku pasti korang dah biasa tengok gambar-gambar ni di internet mahupun surat khabar.
apalah nak jadi dengan dunia sekarang?
kalau tengok gambar-gambar tu semua , bayi-bayi ni dah cukup sifat dah.
dah ada tangan , kaki. semuanya sempurana lah.
apa tak rasa sakit ke bila mereka gugur kan kandungan mereka?
tak rasa kasihan kah mereka bila mana mereka tepaksa membunuh anak yang pernah berada dalam kandungan mereka sendiri.
kejam sungguh!

dosa mengandung anak luar nikah , dah satu hal.
ni nak ditambah nya lagi dengan dosa membunuh anak tu.
macam tiada kesedaran langsung.
semuanya disebabkan terpedaya dengan janji-janji manis manusia yang bernafsu binatang or watever.

look ok. kalau dah tau bernafsu tu , why dont they get marry cepat-cepat kann.
dah la gelojoh , then bila dapat tahu dah mengandung , baru nak insaf semua.
watdefak mann.
entah la , mungkin juga ini ketentuan yang telah Allah tetapakan bagi mereka.

stop simaa.
nanti blog ko kena banned baru tahu.
haishh , aku bukan apa.
kasihan sungguh melihat bayi-bayi yang dibuang oleh manusia yang tak berperikemanusiaan ni.
even , kalau diorang ada masalah nak bela anak diorang tu , at least hantar la dekat pusat kebajikan ke.
oh , kalau hantar , mungkin mereka tak nak terima.
kita guna ayat tinggal kan.

macam yang selalu kita tonton dalam drama-drama.
kan ada orang yang tinggal kan bayi dekat depan pintu rumah orang.
then , orang tu bela anak tuu.
mesti korang tertanya-tanya , asal pulak simaa tulis entri camni kan.
selalunya dia sibuk nak tulis pasal experiment die tu je kan.
kenapa kenapa kenapa?

haha , aku nak bagitahu la dekat sini yang aku suka sangat nak pegang baby.
kan bau baby bestt.
heee ;B
bukan nya selama ni aku tak pernah nak pegang baby , cuma rasa takut-takut je.
but then , bila dengar ada orang buang bayi , aku rasa marah sangat.
apa pasal la diorang ni tak bagi je baby tu dekat aku.
aku boleh jaga lah.
sebab nya aku ni teringin nak ber'adik'.
haaa , *kene bagi sebab yang munasabah ye simaa.
tapi yang comel-comel je lah.
haha,*memilih kau simaa.

tak apa. jangan risau ye bayi-bayi diluar sana.
nanti bila aku dah ada kerja tetap , aku adopt korang.

"kak , saya ada ciri-ciri yang akak nak adopt nanti tak?"
 *suara hati budak-budak kat luar sana.
hahhaaha!






2 comments:

:farhana ariffah: said...

anak aku dah ada 10.
kau nak satu?
haha ;D

simaa D said...

derr~
aku xlayan la kalo ko nk bg ank kucin.
nk dkt ngn kucin pn ak xlalu.